miercuri, 5 martie 2014

Un suc cu adevarat "100% natural"

Un copil poate oricand sa-l invete pe un adult trei lucruri: cum sa fie multumit fara motiv, cum sa nu stea locului niciodata si cum sa ceara cu insistenta ceea ce-si doreste.
Paulo Coelho"

Pentru  fetita mea de 3 ani am initiat o campanie de imunizare impotriva racelii. Am cumparat catina, am pus parintii pensionari la treaba (e vorba de parintii mei), si am intrat in posesia unui sirop de catina extraordinar de bogat in vitamina C (cam putin, dar inca se mai poate face o vizita la un supermarket care comercializeaza catina congelata, si se poate industrializa o noua sarja de sirop). Asta in cazul in care partintii mei citesc blogul si vad ca am ramas fara sirop, sa stie ca trebuie sa se simta responsabili si sa rezolve problema. 

Ingrediente:
 - mere romanesti, mici si zemoase - cantitate ... oricat
 - morcovi romanesti - cantitate .... oricat
 - sirop de catina - fiecare cat poate (oricum e optional)
 - o jumatate de lamaie (in cazul in care nu aveti sirop de catina si va place gustul dulce-acrisor)

Preparare:
DA! E vorba  de suc de morcov cu mere, o alternativa cu adevarat naturala la mult prea popularul Teddy/Tedy/Tedi sau cum s-o scrie !
Aveti nevoie de un storcator de fructe, o investitie cu adevarat minunata pe care am facut-o. Un storcator bun, cu o gura de alimentare "generoasa", adica sa aibe un diametru de vreo 10-15 cm, costa mai putin de 300 RON.
Curat aproximativ 1 kg de mere. Sa curat, inseamna sa tai marul in 4 si sa scot samburii cu tot cu cotor. La aceasta cantitate se pot adauga 2 morcovi potriviti ca marime. In general nu folosesc legume sau fructe de dimensiuni mari. Cele medii sau mici sunt de cele mai multe ori mai zemoase, mai dulci, mai carnoase, mai bune. Daca totusi vrea cineva cantitate, sa fie 250 g. Adica la 4 parti mar, se pune o parte morcov. Dar e de-a dreptul stupid, in opinia mea, sa te agati ca orbul de bata (vorba unui cunoscut), de niste gramaje. Daca ii place cuiva cu 100 g morcov ? Sau cu 400 g morcov ? 
|Totul tine de gust, oameni buni. Experimentati ! Morcovul da gust dulce. Dar daca merele sunt foarte dulci (apropos, nu folositi golden auriu; incercati soiul ionatan; sunt si mai zemoase si mai putin dulci; soiul bot de iepure e prea fainos si cu prea putina zeama) poate alegeti sa puneti mai putin morcov. Poate vreti sa stoarceti o lamaie intreaga. Nu va opreste nimeni. 
Daca cineva incearca sa va critice mancarea sau sucul sau prajitura, spuneti-i ca e o problema de gust. Voi asa ati vrut sa iasa. El nu are papilele pregatite pentru asemenea gust !
Deci, se pun in storcatorul de fructe merele cu morcovii si se obtine sucul de mar si morcov. Eu am obtinut din 2 kg de mar ionatan si 1/2 kg morcov, aprox. 1.5 litri de suc pur, natural, 100% natural. 
Cand aveam sirop de catina, intr-o sticla de 1/2 litri combinam 100 ml sirop cu 400 ml apa plata si adaugam peste sucul de mar si morcov.
Acum storc jumatate de lamaie. Daca vreau, pot adauga apa plata sa se faca 2 litri de suc. Dar asta doar ca sa-l inmultesc.
ATENTIE ! Acest suc oxideaza ! Se bea proaspat, sau, daca faceti o cantitate mai mare, nu il tineti la temperatura camerei mai mult de 2-3 ore, puneti-l la rece in frigider.
Sfat, pentru parinti de copii care nu pot servi decat din recipiente cu eticheta marcii celebre
 - se ia o sticla cu eticheta originala; 
 - cand copilul nu este in preajma, se umple sticla cu produsul obtinut prin metoda de mai sus; 
 - cand copilul apare in preajma, se scoate sticla cu eticheta originala si produsul 100% natural, si se prezinta copilului. Daca nu-i place sucul, nu o sa va mai ceara acea marca de suc muuuult timp. Daca ii place, aveti grija cand spalati sticla sa nu deteriorati eticheta. S-ar putea sa isi dea seama copilul intr-un final. Vorba bunicii mele, care spunea cand incercam sa o fentez: Eu sunt batrana, nu sunt proasta ! Asa si copiii: sunt doar tineri si neexperimentati !


Un comentariu:

  1. Nu pot sa cred ca nici la acest articol nu a comentat inca nimeni.
    Ma bucur nespus ca mai exista cineva care nu se impotmoleste in reguli(cantitati) si care lasa la imaginatia(gustul) fiecaruia reteta. Doar asa stim ca ceea ce facem noi este cel mai bun, pentru ca asa am vrut, sau asa am pregatit aceea reteta. Sucul descris este o bunatate cu care nu m-am mai infruptat de cand eram copil si mama chiar se indeletnicea sa mancam sau sa bem numai chestii 100% naturale. Dar e foarte mult de atunci, iar acum, din fericire, exista Claudiu pentru sucul natural. Eu va propun sa-l facem unic distribuitor. Daca se angajeaza sa-mi livreze zilnic 2 litrii suc natural......atunci eu ar trebui sa-i dau ceva in schimb. Ma gandesc la un barter (troc).
    Astept propuneri....

    RăspundețiȘtergere