marți, 18 martie 2014

O reteta simpla

In casa mea eu sunt seful, sotia mea este doar factorul de decizie.
Woody Allen"

 M-am trezit sambata dimineata si am inceput sa prepar un mic dejun de familie. Am prajit paine, am facut un fresh de portocale si am pus la fiert 4 oua.Fetita a iesit din dormitor cu sotia de mana si m-a vazut robotind pe langa aragaz, si, foarte curioasa, a intrebat-o pe sotie: Ce face tati ? Sotia, foarte prompt, i-a raspuns: Tati face oua ! Imagina-ti-va ce s-a produs in capul fetitei mele de 3 ani, cand, foarte revoltata, a izbucnit aproape in lacrimi: GAINA FACE OUA ! NU TATI ! 
Sa nu incercati niciodata sa va contraziceti cu copiii. In inocenta lor, ei surprind cele mai interesante aspecte ale evenimentelor. 
Am mai avut cateva experiente de acest gen, si va mai povestesc una: eram la o intalnire cu niste cunostiinte, sa o prezentam pe fata noastra. Nu ne mai vazusem de dinainte sa nasca sotia, si era o intalnire la prima vedere. O cunostiinta a venit cu fetita in varsta de aproximativ 5 ani. Fata s-a infipt langa landoul in care statea fiica mea, si a inceput sa o legene. Fiica-mea a tras un partz (fara nicio legatura cu leganatul landoului). E normal ! toti facem asa ceva. Sau, sunt 2 categorii de oameni pe acest pamant: cei care flatuleaza si cei care nu recunosc.
Fata care legana landoul, a facut o grimasa si ne-a atras atentia: bebelusul a facut partz ! Si am intrebat-o: dar tu nu faci asa ceva ? Si ea a zis ca NU ! Dar mami ? (Am intrebat eu). OOOOOOOOOOOO ! Mami face din alea care miros, a raspuns ea cu o grimasa de dezgust.

Am vorbit destul despre ce iese din oameni ! Hai sa vedem ce bagam !


Mancare de fasole verde. Sau fasole verde scazuta. Exista mai multe denumiri si mai multe variante. Azi va prezint varianta fara carne, adica de post.

Ingrediente:
- o ceapa medie
- aprox. 1 kg fasole verde; eu folosesc fasole verde congelata cumparata dintr-un lant de magazine care a cumparat Real-ul. 
- 2-3 catei de usturoi 
- 3-4 linguri ulei
- suc de rosii/bulion
- sare, piper, zahar, vegeta, boia de ardei dulce, patrunjel



Preparare:
- ceapa taiata marunt se caleste in 3-4 linguri de ulei. Se adauga boia de ardei. Daca va place mancarea mai picanta, se poate folosi si boia de ardei iute. Cand ceapa s-a calit bine (nu arsa, doar sticloasa) se adauga sucul de rosii/pasta de tomate si apa, in asa fel incat, sa se obtina o compozitie de consistenta unei smantani subtiri. In aceasta compozitie se pune fasolea verde la fiert.




In functie de tipul de fasole ales, timpul de fierbere variaza. De aceea, cea mai buna metoda este gustatul. Daca voi nu aveti curaj, rugati pe cineva drag din familie, de care vreti sa scapati repede, sa guste.
Se potriveste de sare si piper, se adauga o lingurita de zahar ( DA! zahar! unde e suc de rosii/pasta de tomate, se pune zahar!). Cand fac mancare fara carne ca aceasta, folosesc vegeta. Are alt gust decat sarea. Mai adauga arome suplimentare, de chimicale sau E-uri. Dar sunt bune, fratilor !




Se pune patrunjelul tocat marunt si usturoiul taiat cubulete mici si se mai da intr-un clocot.



Pofta buna si "Mancati pentru a trai, nu traiti pentru a manca" !

Un comentariu:

  1. Recunosc... nu am rezistat si i-am facut o vizita sa testez daca e asa buna cum arata in poze. Nu prea ma omor eu cu fasolea verde, insa aceasta chiar mi-a placut. Usturoiul ii dadea un gust super bun (am mancat o portie mai mare fata de cea din ultima poza :D ). Ce retete ne mai pregatesti? Suntem curiosi!

    RăspundețiȘtergere