vineri, 7 martie 2014

Deja "nelipsita" reteta chinezeasca

Niciodata sa nu te certi cu un nebun, lumea s-ar putea sa nu isi dea seama de diferenta dintre voi.
Edward A. Murphy

Aveti ceva de comentat ? Inca nu  s-au terminat retetele chinezesti. Si pana acum au fost numai cele preparate cu pui.Si nici macar pe acelea nu le-ati vazut pe toate. Nici eu, asta e clar. Dar cum am mai spus, fiecare reteta are specificul ei. Si la aceasta reteta pe care o sa o prezint, specificul e urmatorul: poze mai multe. 
M-a tras de atentie sotia ca sunt prea putine poze pentru retetele prezentate. Datorita profesiei mele, documentatia pe care o citeam, avea o poza la 6000 de pagini (si asta era ocazional). Dupa parerea mea, cine nu e in stare sa citeasca o carte, si asteapta filmul sau audiobook-ul (sau nu poate citi specificatiile pana nu vede pozele, chiar daca este o carte de bucate), este o cauza pierduta. Va ajunge sa ude plantele cu Cola (vezi filmul Idiocracy)
Sa va spun despre nu stiu ce persoana care era in competitie la o emisiune de gatit, si trebuia sa ghiceasca dupa gust ingredientele dintr-o oala? In oala era ceva bors de peste. Si la condimente a spus PATRUNJEL ! Numai un profan nu stie ca la bors se pune LEUSTEAN !!! Indiferent ca este bors de peste sau ciorba de vacuta, sau altfel de zeama acrita cu bors. Sunt niste reguli de baza, pe care daca le respecti, nu poti da gres in bucatarie.

Ingrediente:
 - 1/2 kg pui - piept sau pulpa dezosata
 -  30 g ciuperci de lemn - mi-am refacut proviziile din Dragonul Rosu.
 - o conserva de ciuperci feliate
 - 1 morcov
 - 3-4 catei de usturoi
 - 1 ceapa medie
 - 1/8 telina - un sfert de telina, adica 1/4, era prea mult; nu vreau sa fac pe desteptul pentru gospodinele care nu mai stiu fractiile; daca telina e prea mare, taiati-o in 4, si dupa aceea, luati o bucata (adica un sfert) si taiati-o fix in jumatate; una din acele bucati obtinute, reprezinta fix 1/8 din telina; Parol monser !
  - sos de soia light + dark, vin de orez (nu fac pe smecherul, dar am luat si din ala din Dragon)
 - sare, piper,zahar, condimente cu 10 arome (nu fac pe smecherul, dar am luat si din astea din Dragon)
 - ulei



Preparare:
Se incepe ca de obicei: carnea de pui se lasa la macera vreo 30-40 de minute intr-un bait cu sos de soia dark, light, sare, piper, putin zahar si vin de orez. 
Ciupercile de lemn se pun la hidratat in jumatate de litru de apa incalzit si 2 linguri de sos de soia. Pana se marineaza carnea, ciujpercile sunt hidratate complet. Peste aceste ciuperci, am rasturnat ciupercile din conserva si le-am amestecat i napa cu soia sa prinda toate aroma de soia.
In 2 linguri de ulei se prajeste carnea de pui la foc mare; se prajeste foarte repede, in 3-4 minute.


Se da la o parte carnea si se elibereaza wok-ul pentru explozia de gusturi. Se pune (ca de obicei) usturoiul la incins.

Cand incepe sa-si schimbe culoarea, adaugam morcovul taiat rondele si telina taiata felii subtiri:

Dupa 2 minute, am rasturnat castronul cu ciuperci, cu tot cu sosul care era condimentat.


Dupa alte 2-3 minute, am adaugat carnea de pui:


Am potrivit de sare, piper, si am aruncat 2 linguri de amidon sa inchege sosul:


Cam asta e tot ! 
Pofta buna si "Mancati pentru a trai, nu traiti pentru a manca" !

2 comentarii:

  1. Dupa atata mancare chinezeasca simt ca incep sa mi se faca ochii ca la chinezi. Asa ca propun sa revenim la mancarea noastra traditionala. Poate mai gasim ceva ce sa se manance cu ceapa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmm... pare delicios! :D

    RăspundețiȘtergere