miercuri, 12 martie 2014

Reteta retetelor

Femeile sunt creaturi menite sa fie iubite, nu intelese.
Oscar Wilde"

Weekend. Leneveala la socri. Nevasta-mea se apuca sa aibe flash-back-uri. Mai tineti minte ce povesteam cu sportul national al familiei soacra-mii, ceapa ? Nevasta-mea a avut un flash-back despre campionatul mondial al sportului national: tocanita de ceapa cu mamaliga. Daca la reteta de mamaliga cu branza intreba cineva ce cauta ceapa, sper sa intrebe si ce cauta mamaliga la aceasta reteta.
 Oricum, soacra-mea mi-a impartasit reteta, reteta care, din cate am aflat, se transmite din generatie in generatie. Bunica nevestei, mama nevestei, si acum nevasta (adica eu). Sper sa am destule zile sa-l invat pe gineri-meu reteta, daca tot se transmite la fiecare gospodina din generatie.

Ingrediente:
 - 6-7 cepe albe medii
 - 6-7 cepe rosii medii; ca si cantitate, ceapa alba si ceapa rosie impreuna, 1.2 kg cantarite de mine
 - 1 ardei gras rosu (sau capia)
 - 1 ardei gras verde
 - ulei
 - sare, cimbru, boia de ardei dulce, boia de ardei iute
 - 0.5 l lapte sau apa pentru cei care postesc
 - 3 linguri de faina




Preparare:
 - ardeii sa toaca marunt; cubulete sau fasii, nu are importanta. Din cauza aspectului, eu am ales sa-i tai fasii/taietei; ceapa se taie solzi.



Se pun ardeii la calit pana se inmoaie, adica 3-4 minute;


se adauga ceapa, si se amesteca pana ceapa se inmoaie. Nu trebuie sa se arda si sa se inegreasca, dar nici sa ramana cruda.


Cand ceapa s-a calit se pune boia de ardei iute (atat cat sa nu devina mancarea prea iute pentru a fi mancata) si boia de ardei dulce. Se amesteca ceapa pentru a se omogeniza praful de boia.


Intr-o farfurie se amesteca laptele (apa) cu faina astfel incat sa nu aibe cocoloase. Aceasta compozitie se toarna peste ceapa, se adauga sare si cimbru dupa gust.


Daca nu se obtine consistenta dorita (trebuie sa fie ca o ciulama), se adauga lapte (apa) daca e prea vartoasa tocanita, sau se lasa mai mult la foc daca e prea zemoasa,  amestecand incontinuu sa nu se prinda de fundul cratitei.


Pofta buna si "Mancati pentru a trai, nu traiti pentru a manca" !

2 comentarii: