marți, 11 martie 2014

Tarhon murat

Daca n-ar exista fericirea altora, nu ne-am sinchisi de nefericirea noastra.
Marin Preda"



La sfarsit de saptamana am fost in vizita la parinti si socri. O adevarata desfatare. Nu trebuie sa gatesti, nu trebuie sa ai grija de nimeni ca bunicii se ocupa de tot, de mancare, bautura, nepoti. Daca nepotelul/nepotica trage o bashi .... un partzuletz, toata lumea sare in sus; aoleu ! a mancat prea gras ! ba nu ! prea slab ! voi nu hraniti copilul acesta ? da-l incoace ca il pun eu pe picioare !
Printre altele, mi-am torturat mama (glumesc) sa-mi dea reteta de tarhon murat, reteta care, surprinzator, a fost ceruta de cineva care a vazut reteta de ciorba de cartofi.
Se cumpara legaturi de tarhon cat sa incapa in deschiderea a 2 maini, cam grosimea unui borcan de 0,800 g. Se spala se lasa la scurs 30 min, dupa care se curata frunzele de pe tija.
Frunzele se pun in castron de plastic sau sticla si se presara 3 linguri sare mare de bucatarie, se amesteca si se lasa vasul 24 ore, amestecand de cel putin 2 ori/zi.
Dupa 24 ore se storc frunzele si se pun in borcan de 400 gr, indesand cu lingura (e posibil ca borcanul sa nu se umple), zeama rezultata se toarna in borcan si apoi se pune otet cat sa se acopera frunzele.

Pofta buna si "Mancati pentru a trai, nu traiti pentru a manca" !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu