duminică, 21 decembrie 2014

Mancare frantuzeasca de nici francezii nu stiu de ea

Dupa ce ai escaladat un munte, iti dai seama ca mai sunt multi de urcat.

Nelson Rolihlahla Mandela"

V-am povestit ce vecini de cartier am, v-am povestit ce vecini de bloc am, urmeaza sa va povestesc ce vecini de apartament am. RS si PRS. 
Azi dimineata m-am trezit plin de elan muncitoresc si am zis sa fac ceva de mancare. Mi-am facut un plan de atac in functie de legumele din camara si animalele moarte din frigider si m-am hotarat: supa crema de legume (e mai simpla si mai ieftina decat o portie de cartofi prajiti - va urma reteta), tabouleh (va urma reteta, pentru care ii multumesc matusii Cristina din Paris, de la care am primit si invatat cum se foloseste bulgur-ul) si salata de telina cu morcovi. RS m-a instiintat ca trebuie sa-si faca exercitiul in fata TV-ului (a primit cadou de Mos Nicolae un CD cu exercitii de fitness). Dupa cateva minute, RS si PRS apar in bucatarie (evident pentru a bea apa, ca numai asta stiu sa faca in aceasta locatie). Foarte afectata, RS imi comunica: Am facut deja 2 exercitii si mi-e sete. Eu, incercand sa-mi pastrez figura calma: Eu am facut deja 2 feluri de mancare si l-am inceput pe al 3lea. Dar inca nu mi-e sete.
Mai trec vreo 10-15 minute si iar apar RS + PRS in bucatarie ... Pfiu! inca 3 exercitii ! Eu, la fel de calm, le comunic ca nu am avut legume pentru inca 3 feluri de mancare, dar sunt la fel de "muncit". Cu un entuziasm copilaresc, RS imi comunica: Am ars o suta si nu stiu cate de calorii ! Eu ii raspund: Sper sa nu te superi pe mine, dar eu am ars aproape un metru cub de gaz cu toate mancarurile astea ! Tu consuma acolo caloriile ca ti le fabric eu aici ! Sper ca nu m-am facut de rusine !

Cartofi frantuzesti

Ingrediente:

- cartofi - vreo 10-12 buc.
- 10 oua
- juma' de pachet de unt
- ceva branza - cas sau cascaval - aprox. 1/2 kg (0,5 ... juma' de kil ... oricum, numa' sa intelega tot cititorul)
- o galeata de smantana de un kil
- sare, piper

Preparare:

Cartofii se fierb in coaja cu putina sare. Ouale se fierb "tari" - sigur exista termen pentru acest fel de a fierbe ouale, dar eu raman la termenul popular "tari". Branza se marunteste in cuburi sau se da pe razatoare.

Intr-o cratita se pune untul taiat cubulete. Cartofii fierti (si curatati de coaja) se taie rondele si se aseaza ca un "pat". 



Peste ei vine primul strat de oua. 5 oua taiate felii, se imprastie pe acolo.



Se adauga un strat de branza si se pune sare si piper.



Se mai pune un strat de cartofi taiati rondele, sau se poate pune direct smantana. Se pipereaza cu generozitate



Se lasa la cuptor aprox. 45 minute pana ce smantana devine maronie.


Legenda:
RS (rocket scientist) = nevasta
PRS (puiul de rocket scientist) = Diana, eu ii spun Pinguinul
Legenda pentru prima generatie pe asfalt:
Cartofi frantuzesti = sunt cartofi facuti de un roman in stil frantuzesc (ha-ha), desi aia de traiesc in Franta habar nu au de acest fel de a pregati cartofii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu