vineri, 12 decembrie 2014

Aperitive de sarbatori partea 1

Nimic nu costa mai mult decat nestiinta.
Grigore Moisil"

Dupa cum va povesteam, traiesc intr-un cartier de oameni binevoitori, curiosi si saritori. Dar si mai saritori si mai curiosi sunt vecinii de bloc. Cine a trait intr-un bloc, probabil ca va avea un sentiment de deja-vu.
RS pleaca din cuibul conjugal sa nasca pe PRS (Puiul de Rocket Scientist). Plecarea se presupunea ca va fi de cel putin 3 luni. Prin urmare, merg la administratie sa trec 1 persoana la intretinere in loc de 2. Acolo, nenea administratorul care incaseaza banii, si Seriful Interstelar (femeia care face curatenie pe scara). Am denumit-o asa, pentru ca ea stie tot ce se intampla in bloc. Am aflat si cum obtine informatiile: cand spala pe casa scarii, da cu mopul de mai multe ori prin fata usii si sta cu urechea lipita de usa sa auda ce se discuta prin casa. Mi s-a parut mie ca e mozaicul mai lucios in fata usilor.
Asa! Sa revenim. La administratie, rog sa fiu trecut incepand cu 1 ale lunii, o persoana. 
Administratorul: Cine pleaca ?
Eu: Stiti cine locuieste in apartament ?
Adm: Trebuie sa scrieti numele persoanei care pleaca !
Eu: Stiti cum le cheama pe cele 2 persoane care locuiesc in apartament ca sa aibe importanta numele persoanei care pleaca ?
Adm: Nu conteaza ! Trebuie sa spuneti cine pleaca !
Eu: Sotia.
Adm: Pentru cat timp ?
Eu: Definitiv ! Am dat-o afara din casa !
Adm: De ce nu imi spuneti numele ?
Eu: Pentru ca nu mai conteaza. Oricum, am dat-o afara din casa !
Adm: Trebuie neaparat sa-mi spuneti numele !
Eu: Nu pot! Daca vine amanta sa locuiasca cu mine ? Poate vede numele sotiei !
Adm: Spuneti numele amantei !
Eu: Nu pot ! Pe amanta nu am dat-o afara din casa INCA ! Si daca se intoarce sotia, vreti sa afle despre amanta ?
Seriful interstelar intervine in discutie: Nu vreti sa ne spuneti numele sotiei ?
Eu: Acum vreti sa-l aflati ? Dupa ce am dat-o afara din casa ? Nu puteati sa o intrebati pe ea in toti anii in care ati fost vecine ?
Pana la urma, am convenit cu administratorul ca, desi nu exista o cerere tip in care sa se spuna "incepand cu data de ... la aprtamentul ... pleaca ... si ramane .... ", poate sa scrie ca de la 1 ale lunii, pleaca VASILE.

Ciuperci cu maioneza si smantana.

Ingrediente:

- 1/2 kg ciuperci
- sare, piper
- 3 catei de usturoi
- o lingura de maioneza
- o smantana mica
- cateva frunze de patrunjel


Preparare:
Ciupercile se taie paysanne si se oparesc in apa cu sare. Daca sunt in conserva, sariti peste opareala si taiati doar ciupercile in cuburi marunte. DOAR, nu DECAT ! Am avut eu sefi care se pretindeau mari profesori universitari la UPG, si vorbeau cu DECAT ca EBA. Dar asta numai din cauza faptului ca erau la fel de capabili. Sau DECAT din cauza ?



Intr-un castron, amestecati maioneza cu smantana su cu usturoiul zdrobit ca pentru mujdei.


Turnati peste ciuperci si amestecati sa se omogenizeze. Potriviti de sare si piper.
Ornati cu frunzele de patrunjel si/sau cu masline, asa cum a facut RS. Da, RS s-a ocupat de ornatul aperitivelor.


Salata de boeuf - desi denumirea franceza sugereaza ca e cu carne de vita, eu o fac cu carne de pui
BONUS: Supa cu taietei
Ingrediente:

- 1/2 kg carne de pui (piept dezosat sau pulpe dezosate)

- 5 cartofi
- 6-7 morcovi
- 1 patrunjel

- un sfert de telina
- o conserva de mazare
- 3 oua fierte tari
- 4-5 castraveti murati in saramura
- sare, piper, maioneza
- taietei (pentru BONUS)


Preparare:
 Carnea de pui impreuna cu legumele (mai putin castravetii murati si mazarea) se fierb in apa cu sare. Evident, pana sunt fierte, nu pana sunt prajite. Morcovii se pot taia pe lung, iar restul pot fi taiate cuburi mari. Legumele si carnea se scot din apa atunci cand sunt fierte, mai putin 4-5 morcovi care dau gust bun la supa.







Intr-o oala separata, fierbeti taieteii in apa cu putina vegeta. Daca nu-i fierbeti in supa, nu vi se acreste sau nu fermenteaza supa. Daca ii fierbeti separat, cand serviti supa, puneti intr-o craticioara cata supa aveti nevoie, puneti taieteii fierti separat, si dati intr-un clocot. Si supa se va pastra mai bine,

Legumele si carnea se taie macedonie si se pun intr-un castron.




 La fel se taie si oule fierte. Se adauga mazarea, si castravetii murati taiati la fel. sa pune sare si piper si se amesteca.


La sfarsit se adauga maioneza, si se amesteca.
Se orneaza dupa bunul plac cu gogosari murati, castraveti murati, masline, frunze de patrunjel. Precum RS.


Sau



Legenda:
RS (rocket scientist) = nevasta
PRS (puiul de rocket scientist) = Diana, eu ii spun Pinguinul
Legenda pentru prima generatie pe asfalt:
PAYSANNE (peizan) = tăierea legumelor în grosime de 1 – 2 mm, în diferite forme: rondele, pătrate, triunghiuri, jumătăți de rondele 
MACEDONIE = cuburi mai mari, 5 mm x 5 mm

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu