vineri, 12 decembrie 2014

Baza aperitivelor de sarbatori

Daca nu ai facut niciodata o greseala inseamna ca nu ai incercat niciodata nimic nou.
Albert Einstein"

Baza aperitivelor de sarbatori - maioneza


Atunci cand gatesc, folosesc sare "grunjoasa", mare, neiodata. Si s-a terminat punga cumparata din supermarket. In loc sa fac precum in povestile si scenetele de la TV si sa bat la usa vecinei de apartament, am preferat sa ies la unul din chioscurile de cartier. Traiesc intr-un cartier de oameni simpli, binevoitori si curiosi, de aceea, cand am cerut o punga de sare grunjoasa, vanzatoarea s-a gandit sa ma ajute (adica sa ma interogheze): "Pune sotia muraturi ?" "NU! Mi s-a terminat mie sarea cu care gatesc." Cu mirarea cat cladirea Palatului Parlamentului pe fata, ma intreaba: "Dumneavoastra gatiti cu sare grunjoasa ? Stiti ca este pentru muraturi ?". 
In acel moment, mi-a venit in minte un banc: Badea Ion merge la supermarketul din sat si se holba mirat la un termos de pe raft. Vanzatoarea, saritoare, ii explica: Acesta e un termos bade! Si ce face acest termos? E o cana care iarna tine beutura calda, si vara tine beutura rece! Dar ... auzi fata ! de unde stie termosul ca afara-i vara sau iarna ?
Si am intrebat-o si eu pe vanzatoare: "Credeti ca sarea stie daca e bagata in borcanul de muraturi sau in oala de ciorba ? Dupa ce isi da seama ? Dupa textura recipientului ? Temperatura lichidului in care se dizolva ?" Vanzatoarea a zambit, mi-a spus pretul, si nu a mai zis niciun cuvant, in afara de a-mi raspunde la salut.

Ingrediente:

- 1 galbenus de ou crud
- 1 galbenus de ou fiert
- o lingura de mustar
- zeama de la 1/2 lamaie (optional)
- cam 300 ml ulei ( daca folositi mai mult, obtineti mai multa maioneza )
- sare
- 1 mixer (aparat electric ce invarte 2 palete de sarma)

Nu o sa pun poze cu oua fierte si nefierte si sare de muraturi care se foloseste la maioneza. Sau borcane de mustar. Va voi spune doar atat: babele care spun ca maioneza trebuie frecata intr-un singur sens sa nu se "taie", eu sunt un "Myth Buster"! Maioneza nu se taie, e un mit ! Eu am invartit-o de parca era titirez, si intr-o parte si in alta. Numai cu un cutit puteam sa o "tai". Literalmente !

Preparare:

Se zdrobeste galbenusul fiert cu furculita. Se adauga galbenusul crud, mustarul si sarea. Se foloseste mixerul in omogenizarea compozitiei, adaugand ulei din cand in cand. In mod normal, se pune echivalentul a 2-3 linguri de ulei odata. Cu cat pui mai mult ulei, cu atat se umfla maioneza. Dar sa nu aveti impresia ca daca puneti 5 litri de ulei faceti maioneza pentru toata armata rosie. La sfarsit, puteti adauga zeama de lamaie sa-i taie din greata mai mult decat a facut-o mustarul. In orice directie invartiti mixerul, maioneza nu se va "taia" !








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu